woensdag, november 07, 2012

Waarom ben ik hier?

Léonne heb ik leren kennen toen mijn leven zich op een kantelpunt bevond. In mijn hoofd was alleen nog plaats voor de vraag waarom ben ik hier?  Eigenlijk was ik er zelf al wel uit.  Mijn tijd zat er op, het was mooi geweest.  Maar als ik met een ruimere blik keek kwam vooral één vraag boven:  Hoe kon ik mijn verlangen rijmen met de verbondenheid, de liefde voor mijn partner en kind?

Zelf kwam ik er niet uit.  En in contact met anderen ook niet.  Al dolend op het internet kwam ik bij gidswerk terecht.  Op de een of andere manier voelde ik me aangetrokken en begon te lezen.  Ik voelde me geraakt.  En besloot een afspraak te maken.  Ervaring met gidswerk had ik niet.  Tijd om mijn grenzen te verleggen.

De dag van onze sessie vond ik spannend.  Wat kon ik verwachten?  Paste dit wel bij mij?  Had ik een vergissing gemaakt?  Doorademen en aanbellen.  De deur werd opengedaan door een warme vriendelijke vrouw.  Eenmaal boven viel me de liefdevolle aandacht op waarmee ik werd ontvangen.  Ik voelde me op mijn gemak.  Léonne had zich vooraf afgestemd op mijn verhaal.  Tijdens onze sessie deed ze verslag van wat ze had gezien/gevoeld/ervaren.  “In je vorige leven was je ….”.  Gek genoeg klopte haar verhaal voor mij.  Ik heb nog steeds twijfels of er iets bestaat als reïncarnatie.  Maar evengoed twijfel ik of dood ook echt een eindstation is.  Tja, mijn opvoeding en mijn scholing als kind kan ik nog niet helemaal loslaten.  Ik ben ervan overtuigd dat er meer is tussen hemel en aarde dan ik kan bevatten.  Belangrijk voor mij is dat Léonne me heeft kunnen duiden waarom ik hier en nu op aarde ben.  Ze heeft me laten zien wat me te doen staat.  En hoe daarin mijn partner en kind een plek hebben.  Ze heeft me aangemoedigd om het licht in mezelf te herkennen en dat nog meer ruimte te geven.

Direct na onze sessie had ik echt het gevoel een keerpunt te hebben bereikt.  Van de sessie is een geluidsopname gemaakt.  Die heb ik samen met mijn partner beluisterd.  Voor mij een waardevolle aanvulling.  Waardevol om het samen te kunnen beluisteren, maar ook waardevol om het zelf nog eens mee te maken.  En nu; ongeveer drie maanden later, is het verlangen om het licht te zoeken nog steeds daar.  Ik heb mijn antwoord op de vraag:  “Waarom ben ik hier?” en daar kan ik prima mee leven!

Bedankt!

Geen opmerkingen: