zondag, juli 01, 2007

Wereld open gegaan

Mijn reis met Léonne was heel bijzonder. Ik voelde mij zo op mijn gemak en ook veranderde de boodschap die ik kreeg mijn hele leven. Ik voelde mij licht en blij en alles leek - en lijkt voor een groot deel nog steeds - zo makkelijk. Er is een wereld voor mij open gegaan.

De boodschap, dat mijn vader niet mijn biologische vader is, heeft mij alleen maar goed gedaan en maakt mij blij. Ik heb mij altijd al afgevraagd hoe ik nu uit deze twee mensen zou kunnen voortkomen... Op de een of andere manier hunkerde ik naar de erkenning en waardering van mijn vader. In de loop van de jaren ging het wel steeds beter en voelde ik mij redelijk vrijgevochten, maar toch was ik altijd een beetje bang voor wat er ging gebeuren als wij bij elkaar kwamen. Sinds ik bij jou ben geweest is dit over. Er is geen vechten, ergeren of wat dan ook meer, maar rust en zekerheid. Wat een verademing! Mijn vader reageert nu ook anders op mij en laat mij veel meer zijn.

Graag kom ik nog een keer om mijn gids nog beter te leren kennen. Op onze reis speelde mijn overleden oma een grotere rol dan mijn gids. Zij was mij al bekend, hoewel ik haar in dit leven niet gekend heb. Als ik wil krijg ik meestal wel contact met haar. Mijn gids Janosch is mij nog niet zo bekend en moelijk om mee in contact te komen.

Geen opmerkingen: